Prätkällä pitää päästä kovaa, ainakin sen pitää kiihtyä kovaa. Jos motoristi valitsee BMW S 1100 RR:n tai Ducati 1199 Superleggeran, hän ei tule pettymään. Molemmissa moottoripyörissä tosin tiivistyy ajan kuva: Ne ovat niin kalliita, ettei niitä kukaan perussuomalainen pysty hankkimaan. Hyperpyörällä ajaminenkin on oma lajinsa, siinä ei kahvaraivoiselle oikein ole sijaa, voi tulla pipi, itsellekin. 

Ducati 1199 Superleggera, 142kW/200hv, 95 000 euroa...

Nikkarointitaitoisille rakennussarja: Tavallisesta Panigalesta voi askaroida Superleggeran.

Jos metsään haluaa mennä, tai sinne johtavalle soratielle, kannattaa valita asu harrastuksen mukaan. Tavanomaisesten merkkien lisäksi itse kukin voi harkita vaikka Moto Guzzi Stelvio 1200 8V NTX:n hankkimista. Kovasti bemarin oloinen peli, mutta niinhän ne kaikki ovat. Se taas johtunee pikitien ulkopuolisen moottoripyöräilyn teknisistä vaatimuksista. 

Moto Guzzi Stelvio 1200, 77kW/105hv,  21 300 euroa.


Ihan tavalliselle minulle kelpaisi kyllä mieluusti Honda 1100 CB, joka on nyt entistäkin asiallisemman näköinen. Siis vanhan näköinen. Kuten myös todennäköinen ostajansa. Hinta on sekin mahdollisuuksien rajoissa, n. 16 000 euroa ilman tinkimistä.

Honda CB 1100  ABS, 66kW/90hv, 15 990 euroa.