Axoparin sisätilat ovat sen verran tyylikkäät ja laadukkaat, että kabiiniin ei oikein kehtaa astua pilkkihaalareissa.

 

Sakari Mattilan aloitti Axoparin suunnittelun kuutisen vuotta sitten. Kyse ei ollut vain suunnittelusta, myös veneen valmistus oli optimoitava. Uutuus onkin valmistettu Sea Rayn tehtailla Puolassa, samasta paikasta tulee Busterinkin tuotteita.

Axoparin perusmallisto on 28-jalkainen, saatavilla on sekä avo- että koppiveneitä. Kyse ei ole aivan karvalakkimallistosta, kaikki ratkaisut ovat erinomaisen tyylikkäitä ja toimivan oloisia.

Avo-Axoparin hjaamo on suojainen, siellä ollaan kuin herran kukkarossa.

 

Veneen Flipperistäkin tuttu porraspohja tekee mahdolliseksi sen., että avoversio ystyy 150-heppaisella koneella yli 35 slmun nopeuksiin. Saavutus on hatunnoston arvoinen. Toki vene on aikamoisen kapoinen ja keulassa on reilusti pituutta, jonka hyötykäyttö saattaa olla hankalaa.

Mutta tässä veneessä onkin kyse muusta - tyylistä ja taloudellisuudesta. Hankintahintaa myöten.

 

Axopar ei välttämättä tarvitse tupalakoneita, tuovathan ne toki näyttvyyttä, suorituskykyä ja turvaa.