Adobe on julkistanut tietoja viimeisimmästä Digital Index -tutkimuksesta paljastaen laitteiden ja selainten käyttötapoja globaalisti. Tuloksista selviää, että yleisön kiinnostus Applea kohtaan on laskenut viimeisen kuukauden aikana, ja iPadin sekä Apple TV:n käyttö on vähentynyt.

  • Chrome vs. Safari: Viime vuonna Chrome-selainta käytettiin nettiselailuun älypuhelimella 127 % enemmän kuin Safaria. Pelkästään iOS-laitteita katsottaessasekä Safarin että Chromen käyttö lisääntyi vuodentakaiseen tilanteeseen verrattuna (Safarin 34 % ja Chromen 19 %). Adoben tutkimus osoitti, että iPhonen käyttäjistä 43 % suosii laitteessa valmiina olevaa Safari-selainta, mutta jopa 33 % käyttäjistä suosii Chromea.
     
  • Älypuhelimet vs. tabletit: Älypuhelimilla tehdyt sivulataukset ovat kasvaneet 18 % vuodesta 2012 lähtien, mutta tableteilla tehtyjen sivulatausten määrä on kasvanut vain 4 % . Älypuhelimilla tehdään nyt 76 % kaikesta mobiililaitteilla tehdystä verkkoselailusta (iPhone 46 % ja Android 30 %) ja tableteilla vain 24 % (iPad 18 % ja Android 5 %). Verkkoselailu iPadeilla ja OS X -pöytäkoneilla on laskenut vuoden takaiseen verrattuna 7 % ja 5 %. Mobiiliostamisesta 56 % tapahtuu älypuhelimilla (iPhone 38 % ja Android 17 %) ja 44 % tableteilla (iPad 37 % ja Android-tabletit 6 %).
     
  • Video: Apple TV:n osuus videokatselusta (autentikoitu) on tippunut 8 % elokuusta 2015, kun taas samaan aikaan Rokun osuus on kasvanut 4 %. 4K-tuki näyttää tuovan kilpailuetua videoiden suoratoistoon, joten ei ole yllättävää, että Samsungin 4K televisiot olivat myyntihitti Adoben Holiday Reportissa viime vuonna. Rokun uusin laite tukee videoiden suoratoistoa 4K-resoluutiolla, Apple tukee vain 1080 pikselin resoluutiota.
     
  • Kuluttajien tyytyväisyys: Pohjois-Amerikassa, EMEA-alueella (Eurooppa, Lähi-Itä ja Afrikka) sekä Aasian ja Tyynenmeren alueella kuluttajien tyytyväisyys Appleen on laskenut, varsinkin viimeisen kuukauden aikana. iPhone SE hallitsee verkkokeskusteluja huhujen kohteena olevista tämän viikon tuotejulkistuksista.

Data koostuu yli 600 miljardista eri toimialoilla toimivien yritysten sivustoille tehdystä verkkokäynnistä. Lisäksi Adobe teki laite- ja selainkäyttöä koskevan kyselytutkimuksen, johon osallistui 1 000 kuluttajaa Yhdysvalloissa 19.–21.2.2016 välisenä aikana.